Voor de gemeente Hardenberg geldt het onbekend maakt onbemind-principe. Veel mensen hebben wel eens van Hardenberg gehoord, maar hebben geen idee wat er te doen is of waar stad en regio voor staan. En dat terwijl er veel gebeurt op het gebied van evenementen en recreatie en er zeer actieve ondernemers zijn die allemaal op hun eigen manier aan promotie doen.
Bekijk de video over Hardenberg!
Kapstok en merklading
Wat mist is een kapstok en de juiste merklading zodat Hardenberg met een herkenbaar profiel naar buiten kan. Samen met bewoners, ondernemers en vertegenwoordigers van de gemeente ontwikkelden we een citymarketingcampagne met als doel om nog meer bezoekers en toeristen naar Hardenberg te halen én huidige bewoners en ondernemers vast te houden en nieuwe aan te trekken.
‘Gewoon doen’
Hierbij staat de Hardenbergse mentaliteit centraal staat: De kracht van gewoon doen. Enerzijds ‘gewoon doen’: je niet anders voordoen dan je bent. Anderzijds, met de nadruk op ‘doen’, de handen uit de mouwen steken. En slaat het op de mentaliteit en nuchterheid van de Hardenbergers, waarmee ze bijzondere dingen hebben bereikt.
Qua bewijslast en campagne-invulling zit het wel goed. Het succes van voetbalclub HHC, de beste camping van Europa, de populariteit van het theater, internationaal gerenommeerde bedrijven: het komt allemaal door de mensen die deze ondernemingen en verenigingen besturen en de mensen daaromheen die samen een hecht team vormen.
Nuchter, benaderbaar én creatief
Hun visie, hun gedrag, doorzettingsvermogen, hun talent zorgt voor opzienbarende prestaties binnen en buiten de gemeentegrenzen. Dat geldt ook voor de bekende Hardenbergers: Edwin Evers, Erik Hulzebosch, Miss Montreal, Henny van der Most. Allemaal nuchtere en benaderbare mensen die de handen uit de mouwen steken maar wel op een creatieve manier iets succesvols hebben neergezet. In de campagne speelt het bekende ‘to-do’-geeltje toepasselijk een hoofdrol als advertising property.