Er gaat niets boven Groningen
De campagne ‘Er gaat niets boven Groningen’ geldt als een klassieker op regiomarketinggebied en is een veel aangehaalde successtory.
Ooit begonnen met een landelijke radiocampagne waarin we Groningen een nieuwe impuls gaven en de sonore basstem van Henk Vonhoff hebben vervangen door het frisse en jonge geluid van zanger Joost Marsman (IOS). Om vervolgens door te komen met een compleet nieuwe corporate identity voor stad en later ook regio: met de inmiddels bekende oranje G als label. Kern van het traject was de integrale benadering in communicatie én ontwerpconcept waarin de vijf campagnes die Groningen rijk was allemaal vanuit één positionering en onder één en dezelfde noemer gevoerd gingen worden: Er gaat niets boven Groningen.
Nederlands bekendste regiomarketingcampagne
Met de komst en coördinatie van Marketing Groningen werd de campagne verder uitgerold en legden we samen de basis voor het succes van Nederlands bekendste regiomarketingcampagne. Het is een van de weinige overheidscampagnes die een EFFIE heeft gewonnen; dé prijs voor de meest effectieve campagnes in Nederland. Nog steeds is Groningen met z’n oranje G een sterk merk.