Inzet op wonen, werken en ondernemen
De Westhoek is het zuidelijk deel van West-Vlaanderen. Toeristisch gezien is het een mooie en ‘goedlopende’ regio.
Qua wonen en werken heeft men echter te maken met krimp en een brain drain. Veel jonge mensen trekken weg of gaan studeren in de grotere steden als Antwerpen, Gent, Brussel en Kortrijk.
In de regiomarketingcampagne zetten we in op het wonen, werken en ondernemen in de Westhoek. We willen de huidige bewoners en ondernemers behouden en zijn op zoek naar jonge gezinnen, studenten en (jonge) ondernemers die een nieuwe toekomst willen starten. En die waarde hechten aan de kwaliteit van leven.
Westhoek, de nieuwe wereld
In praktijk betreft dit mensen die al een connectie hebben met de Westhoek doordat ze er vandaan komen of ermee bekend zijn. En het gaat om mensen die open staan voor verandering en toe zijn aan een volgende stap in hun leven of carrière. We proberen hen te verleiden aan de hand van nieuwe hedendaagse waarden en nieuwe duurzame en innovatieve mogelijkheden. En die biedt de streek volop: Westhoek, De Nieuwe Wereld. Waar letterlijk en figuurlijk nog ruimte is voor het Nieuwe Wonen, het Nieuwe Werken en het Nieuwe Ondernemen.
Gerichte online en offline campagnes
Een doorzichtige gele pijl wijst de weg naar het westen. Westhoek biedt kaders en randvoorwaarden; aan de doelgroepen om er invulling aan te geven. Via een gerichte online en offline campagne hebben we de targetsgroepen benaderd. Met een succesvol resultaat al direct na het eerste jaar van campagnevoeren. Een derde van de doelgroepen is bekend met de boodschap en heeft op een of meerdere manieren de Westhoek-campagne gezien. Waarbij een overgrote meerderheid (90%) aangeeft de Westhoek te herkennen in de campagnebeelden en -boodschap en zegt sympathie te hebben voor de regio.