De binnenstad van Hoogeveen wordt vernieuwd volgens een nieuwe centrumvisie en gaat de komende jaren op de schop. Dat betekent dat er in het centrum op meerdere plekken werkzaamheden gaan gebeuren en dat zowel winkeliers als bezoekers daar last van zullen hebben.
Uiteindelijk met als doel om de binnenstad nog aantrekkelijker en toegankelijker te maken. Dit is ook het uitgangspunt van de campagne BESTEmming Binnenstad Hoogeveen, waarmee we het perspectief aangeven. We doen het uiteindelijk om er met elkaar beter van te worden en een mooiere en betere binnenstad te creëren. Door alvast een doorkijkje te geven naar die toekomst, aan de hand van artist impressions, zorgen we ervoor dat bezoekers weten waartoe de overlast uiteindelijk leidt en hopen we op begrip voor de tijdelijke overlast.
Hi Hoogeveen
Het BESTEmming Binnenstad-project past in een groter kader van stadsmarketing. Onder de noemer ‘Hi Hoogeveen’ worden allerlei aspecten en evenementen in en rond Hoogeveen gepromoot. En worden bezoekers verwelkomd. Deze kreet (‘Hi Hoogeveen’) heeft ook zijn neerslag op de centrumcommunicatie van BESTEmming Binnenstad. Daarin refereren we met kreten als ‘Hi nieuwe hoofdstraat’ en ‘Hi verrassend Kerkplein’ aan de algemene Hoogeveen-campagne en verwelkomen we de nieuwe stadsgebieden.